چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

لندن: اخیرا پلیس در ابتکاری جالب به شهروندان پیشنهاد داده است که می‌توانند از خدمات اسکورت پلیس بهره‌مند شوند.

در بیانیه پلیس آمده است: شهروندانی که برای برداشت پول به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند از قبل با نزدیک‌ترین مرکز پلیس هماهنگ کنند تا یک مامور برای اسکورت کردن آنها تا مقصد بفرستد تا ریسک به سرقت رفتن پول نقد مشتریان بانک کاهش یابد.

این در حالی است که اخیرا تعداد حمله به شهروندان کهنسالی که از بانک خارج می‌شدند افزایش یافته بود و سارقان، پول نقدی را که آنها به تازگی از بانک گرفته بودند سرقت می‌کردند. گفتنی است این سرویس فقط در مورد شهروندانی ارائه می‌شود که قصد دارند فاصله بانک تا مقصدشان را با پای پیاده طی کنند.

فقیر ثروتمند، درگذشت

سئول: یک بی‌خانمان که‌ نمی‌توانست از موجودی حساب بانکی‌اش برداشت کند، در نهایت فقر درگذشت. این مرد 56 ساله از یک ماه قبل به سرطان مبتلا شد اما از آنجایی که نامش را به یاد نمی‌آورد، نتوانست از موجودی بانکی 100 هزار دلاری‌اش که در سال 1993 آن را افتتاح کرده بود، برداشت کند.

این مرد بی‌خانمان هیچ مدرک شناسایی نداشت و حتی به‌یاد نمی‌آورد که در کجا متولد شده و نامش چیست. تنها چیزی که او می‌دانست این بود که در شعبه یکی از بانک‌ها، حساب بانکی دارد.

این در حالی است که اخیرا دادگاه پذیرفته بود برای این مرد هویت جدیدی تشکیل دهد و با توجه به این هویت امکان برداشت از حساب بانکی‌اش را به او بدهد. اما بیماری به او امان نداد و این مرد بر اثر پیشرفت سرطان فوت کرد. گفتنی است او در چند سال اخیر به عنوان یک کارتن خواب شناخته می‌شد که در تابستان و زمستان روی یک تکه مقوا کنار پارک‌ها و پیاده‌رو‌ها می‌خوابید.

شکایت از صدای موسیقی

برلین: مرد 82 ساله‌ای که از همسایه‌اش به دلیل گوش دادن مکرر به موسیقی شکایت کرده بود، ناچار شد نه تنها شکایتش را از دادگاه پس بگیرد، بلکه از همسایه‌اش نیز عذرخواهی کند.

این پیرمرد در تماس با پلیس‌گفت که صدای موسیقی که از خانه همسایه‌اش به گوش می‌رسد بیش از 12 ساعت است که قطع نشده و این روند آسایش او را به هم زده است.

البته او شکایتنامه‌ای هم برای دادگاه فرستاد تا بتواند از همسایه‌اش غرامت دریافت کند. اما هنگامی که ماموران به خانه او مراجعه کردند متوجه شدند که اصلا همسایه این مرد در خانه‌اش حضور ندارد و صدای پیوسته موسیقی که شنیده می‌شود، مربوط به یک کارت‌پستال است که پستچی در صندوق پستی این خانه انداخته است.

این کارت‌پستال را نوه این پیرمرد به مناسبت جشن تولدش برای او ارسال کرده بود. گفتنی است، پس از بازکردن این کارت‌پستال صدای موسیقی آن متوقف شد.

قاچاق پرنده در جوراب

لس آنجلس: مردی که از ویتنام قصد قاچاق پرنده به آمریکا داشت، توسط ماموران فرودگاه دستگیر شد. این مرد 12 پرنده آوازخوان را به‌طور ماهرانه‌ای در جوراب‌هایش جاسازی کرده بود و می‌خواست آنها را به یک قاچاقچی پرنده بفروشد.

ماموران فرودگاه زمانی به این مرد 46 ساله مشکوک شدند که حین راه رفتن، مقداری پر از لباس‌های او به زمین می‌ریخت.

این مرد پس از دستگیری گفت: قیمت این پرنده‌ها در ویتنام بین 10 تا 30 دلار است اما در آمریکا 400 دلار خریدار دارند. در حال حاضر این مرد در بازداشت پلیس است و در انتظار رای دادگاه به سر می‌برد و قرار است پرندگان به باغ‌وحش منتقل شوند.

این در حالی است که با توجه به شایع بودن ویروس آنفلوانزای پرندگان، قوانین سختگیرانه‌ای در مورد واردات پرندگان وجود دارد. این مرد در آینده‌ای نزدیک در دادگاه محاکمه خواهد شد.

کد خبر 80785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز